Вторник, 24 Март 2020 | В лице

Психоаналитикът за емоционалната чума от първо лице

Терминът „емоционална чума” няма никакъв дискриминиращ подтекст. Той не е свързан със съзнателно зло, морална или биологична дегенерация, аморалност и т.н. Организъм с вродени нарушения на подвижността, формира изкуствени форми на движение. Той куца или използва патерици. По подобен начин, ако присъщите му жизнени проявления се потискат, индивидът се движи през живота с помощта на това, което наричаме емоционална чума. Човекът, страдащ от емоционална чума е с осакатен характер. Емоционалната чума – това е хронична биопатия на организма. Тя води началото си от потискането на гениталната любов и е придобила размерите на епидемия, измъчваща Земята в продължение на много векове. Нямаме никакви основания да твърдим, че тя се предава по наследство от майката на детето.

От гледна точка на „културните идеали” може да се очаква, че честността и откритостта трябва да се срещат в нашия живот всеки ден. Само че това съвсем не е така – тези качества предизвикват удивление, а откритите и честни хора биват считани за странни, още повече, че честността и откритостта често предизвикват много неприятности и представляват опасност в социалния живот. Всичко това можем да разберем, ръководейки се не от правилата на културната идеология, а само придобивайки познание за организираната емоционална чума. Само това знание би ни позволило да разберем, защо главните сили на което и да е освободително движение – истинността и обективността, търпят поражение век след век. Трябва да признаем, че нито едно освободително движение няма шанс за успех, докато решително не се противопостави на организираната емоционална чума.

Индивидът, който страда от емоционалната чума, не е удовлетворен от пасивното отношение към проблема. Той се отличава от невротичния характер повече или по-малко по жизнеразрушаващата социална активност. Неговото мислене е размито от ирационални концепции и определено ирационални емоции. Вярно е, че както и при гениталния характер неговото мислене напълно отговаря на неговите действия (за разлика от невротичния характер, където мисленето и действието са разделени); но при емоционалната чува изводите винаги са готови още преди завършването на мисловния процес; мисленето не служи като средство за постигане на вярното решение, както в рационалния свят, то е необходимо по-скоро за това да се потвърди вече съществуващото ирационално решение и да се рационализира.

Това най-често се нарича предразсъдък, но обикновено не се отчита фактът, че предразсъдъкът има социални последици с голяма сила, че той е широко разпространен и на практиа е синоним на явленията, наречени инерция и традиция. Той е нетърпящ, т.е. не търпи рационалното мислене, което може да свърши с него, следователно мисленето на емоционалната чума е недостъпно с аргументи. То има свои собствени методи в своя собствен свят, своя собствена логика и именно по тази причина прави впечатление на рационалност, без да е рационално. Строгият, авторитарен възпитател, например вярно и справедливо ще посочи съществуващата неуправляемост на децата.

Индивидът, който страда от чума, ненавижда работата, възприема я като бреме. Той избягва всякаква отговорност, а особено работа, свързана с търпелива настойчивост. Той може да мечтае да напише важна книга, да нарисува картина, да работи във ферма, но понеже не е способен да работи, избягва постепенното органично развитие, присъщо на всеки работен процес. По тази причина той се стреми да стане идеолог, мистик или политик, с други думи, той се стреми към дейност, която не изисква търпение и органично развитие, той може да стане и празен скитник. Вътре в себе си той създава готова картина на жвота, изтъкана от невротични фантазии.

По принцип изневярата е резултат не от влюбеност в друг човек, а умора от партньора или желание да му се отмъсти. Измаменият партньор предприема най-различни опити да задържи неверния партньор вкъщи, да го сломи с истерични припадъци, сцени или наема детектив, за да го следи. Често партньорът се алкохолизира, но истински мотив не е любовта към партньора, а загубата на власт и притежание.

Трагедиите на ревността заемат голямо място сред реакциите на емоционалната чума. Днес не съществуват някакви медицински, социални или юридически представи и средства, които вземат под внимание тази огромна област от безнадеждност и отчаяние.

Що се отнася до моята персона и моята работа, ще кажа следното: невротизираните психоаналитици ме наричат шизофреник, фашистващите комунисти се борят с мен както с Троцки, германската тайна полиция ме преследваше като комунст, американската секретна полиция – като нацистки шпионин, майките, които потискат децата си, ме обвиняват в извращения, шарлатаните от психиатрията ме спямат за шарлатанин, бъдещите спасители на света ме наричат нов Исус или Ленин.

Аз съм зает с работа, която ми отнема цялото време и сили, работа по изследване на ирационалната структура на човека и изучаване на космическата жизнена енергия, открита преди много години. Моята работа е в оргономията.

Великите писатели и поети са описали емоционалната чума и се опитвали да се борят с нея от момента на появяването й. Но тези велики литературни постижения са останали без социални последици. Те не са организирани, нито превърнати в социални институции. Вярно, че бяха издигнати паметници в чест на тези майстори на литературата, но скоро емоционалната чума преуспя в строителството на гигантски музей, където всички постижения бяха скрити от администрация, постижения, всяко от които би послужило за основа за строителството на разумен свят, ако към него се отнесат сериозно и практически. Така аз далеч не съм първият, който се опитва да разбере емоционалната чума и да се бори с нея. Но предполагам, че съм първият, който благодарение на откриването на оргона е създал естествено-научната база за разбиране и лечение на емоционалната чума.

Днес след пет, осем, десет и 14 години различни неочаквани и непонятни катастрофи, моята позиция е в следното: както бактериологът вижда своята работа в ликвидирането на инфекционните заболявания, така и работата на медицинския оргономист е в разкриването на природата на емоционалната чума и борбата с нея като вездесъща болест. Светът скоро ще свикне с тази нова форма на медицинска работа. Хората ще се научат да различават емоционалната чума в себе си и извън себе си и ще се обръщат към научни центрове, а не в полицията, към прокурора или партийния лидер.

Полицията, прокурорите са заинтересувани в това да умеят да се справят с проявите на емоционалната чума в себе си и извън себе си. Полицията и окръжният прокурор имат работа с биопатична престъпност, но се сблъскват с усещането за безпомощност пред масовата биопатия на човечеството. Ние искаме да установим точното различие между тези, които използват полицията за дискредитиране и преследване, като аргумент в разрешаването на споровете, и онези, които предлагат научни аргументи. Това показва ясно кой ще преодолее емоционалната чума и кой не.

Аз вярвам, че е дошло времето, когато безпомощността пред лицето на емоционалната чума ще започне да преминава. До момента човекът изпитваше върху себе си нейното влияние, подобно на вниянието на камък, падащ от покрива. Ако му провърви, ще мине край него, ако не му провърви – ще го убие или травмира. Сега ние знаем, че камъните на падат просто така. Ние знаем, че във всеки случай има някой, който скрито провокира падането на камъка.

Ако някой лекар даде на съд оргономиста заради неговата “нелегална дейност”, ако политик дава оргономиста на полицията по причина за “неплатени данъци” или “извращение на децата”, “шпионаж”, ако чуваме сплетни, че този или онзи оргономист е психотик, съблазняващ пациентите и пр., то знаем, че имаме работа с емоционалната чума, а не с научна дискредитация. Институтът на Оргон с неговите изисквания за обучение и всекидневна работа са гаранция за обществото, че именно ние се борим против тези основни черти на емоционалната чума.

Ние не вярваме във възможността за удовлетворително човешко съществуване, докато психиатрията и педагогиката не започнат безпощадна борба с вселенската емоционална чума. Обширното и честно клинично изследване прави недвусмислено ясен факта, че само възстановяването на естествения любовен живот на децата, подрастващите и възрастните може да унищожат в света неврозите на характера, а заедно с неврозите на характера и емоционалната чума във всичките й прояви.

АRTday.bg

Следвайте страницата ни във Фейсбук: https://www.facebook.com/ArtDay.bg/

СПОДЕЛЕТЕ

Свързани публикации (по етикет)


Съдържанието на този уеб сайт и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права. Всички статии, репортажи, интервюта и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са собственост на ARTday.bg, освен ако изрично е посочено друго. Допуска се публикуване на текстови материали само след писмено съгласие на ARTday.bg, с посочване на източника и добавяне на активен линк към www.artday.bg

Контакт с нас:

За реклама, изпращане на публикации и съобщения: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.m
ARTday.bg - всички права запазени. © 2017