Сидни Шелдън: Не пускайте лисица в кокошарника, дори да е приятелски настроена. Един ден ще огладнее.

Html code here! Even shortcodes! Replace this with your code and that's it.

Споделете, харесайте, последвайте ни:

„Не споделям мнението, че ако една жена е хубава, тя непременно трябва да е и глупава. Затова в моите романи жените са интелигентни, красиви и могат да вършат нещата, които правят мъжете, и дори по-добре от тях. Но и не забравят за своята женственост“, казва един от най-прочутите автори на бестселъри в света.

Кариерата му започва в Холивуд през 1937 г., когато едва 19-годишен е нает да редактира чужди сценарии. Само 5 години по-късно талантът му превръща в шлагери на Бродуей три негови мюзикъла. През 1948 г. печели първия си „Оскар“ за най-оригинален сценарий, а през 1959 г. – наградата „Тони“ за мюзикъла „Червенокосата“. Той успява да се задържи на върха на професията и на класациите в продължение на повече от 60 години.

Сидни Шелдън е роден на 11 февруари 1917 г. в Чикаго, щата Илинойс. На 10 години продава първото си стихотворение за 10 долара. Учи в Северозападния университет, след което служи в американските ВВС до 1941-ва. Той е от малкото автори, попаднали в книгата „Гинес“ като най-превеждан писател в света (на 71 езика в 180 страни) и в холивудската Алея на славата. Малцина могат да се похвалят, че са печелили най-големите награди в киното, театъра и криминалната литература. Плод на феноменалните му способности са 17 романа в над 300 милиона копия, 200 телевизионни сценария, 25 холивудски хита и 6 постановки на Бродуей.

Когато започва да пише брилянтните си криминални романи през 70-те години, още с първото си произведение „Голо лице“ (1970) печели наградата „Едгар Алън По“ за най-добър роман в жанра. През 1974 г. излиза „Другата страна на полунощ“, който се задържа рекордните за времето си 52 седмици в класацията на бестселърите на в. „Ню Йорк таймс“.

Той диктува своите романи – до 50 страници на ден. На следващия ден редактира текста и така, докато не се съберат 1200-1500 машинописни страници. Понякога преписва романите си 12-15 пъти, а веднъж за целта му била необходима цяла година.

Почитателите му познават „Вятърните мелници на боговете“, „Пясъците на времето“, „Спомени от полунощ“, „Отвъд полунощ“, „Греховете на светците“, „Лекарки“, „Насън и наяве“. Често главните герои в романите на Шелдън са жени – силни, красиви, способни да преодолеят много препятствия.

„Когато започвам да пиша, не знам накъде ще ме изведе сюжетът. Веднъж казах това пред сп. „Таймс“ и още обясних, че се нуждая само от три думи, за да седна пред белия лист. „О, сигурно сте много мощен писател“, беше тяхната реплика. Но това няма нищо общо с моята власт над словото. Започнах последния си роман с думите „жена, защита и адвокат“ и оттам нататък нещата вървят сами. Просто ги следвам“, казва Шелдън и допълва: „Винаги знам коя е родината на моите герои. Затова обикалям света. Потапям се в живота и бита им, особено когато се налага да пиша нова книга… Спрях да чета от доста време други автори. Когато създавам образ и сюжет, не мога да възприемам нищо друго. Не искам да ми се влияе“.

Още от писателя:

„Да бъдеш беден е романтично само в книгите.“

„Всичко, което се е променяло, е временно. Ще се промени пак.“

„Опитай да направиш Земята по-добро място, преди да я напуснеш, в сравнение с времето, когато си пристигнал.“

„Животът е като роман. Пълен със съспенс. Никога не знаеш какво ще се случи, докато не отгърнеш следващата страница.“

„За да си успешен, се нуждаеш от приятели, а за да си много успешен, се нуждаеш от врагове.“

„Нищо не продължава вечно.“

„Разликата между патриот и бунтовник зависи от това кой е на власт в момента.“

„Не пускайте лисица в кокошарника, дори да е приятелски настроена. Един ден ще огладнее.“

„Смъртта е вторият най-голям страх на хората. След говоренето пред публика.“

„Талантът е дар, който може да бъде даван, но и отнеман. Трябва да оценяваме това.“

„Белият лист хартия е начинът на Бог да ни покаже колко трудно е да си Бог.“

„Не се отказвай. Има прекалено много хора, които казват „не“ и те обезкуражават. Не ги слушай. Единственият, който може да те откаже, си ти самият.“

„Бъдещето беше от глина, която трябваше да бъде моделирана ден след ден, но миналото бе като от скала и не можеше да се промени.“

Борис Белев

ARTday.bg

Следвайте ни във Фейсбук на https://www.facebook.com/ArtDay.bg/

spot_imgspot_img

ПОСЛЕДНО

Първата целувка с него

Разделиха се по негово желание. Тя седеше на пейка в парка и го гледаше как се отдалечава и напуска живота ѝ завинаги. Сърцето ѝ...

Орлин Горанов празнува „50 години магия“ на сцената с турне и бляскав концерт-спектакъл в зала 1 на НДК

Орлин Горанов ще отбележи 50 години на сцената с турне и концерт-спектакъл на световно ниво в зала 1 на НДК на 19 ноември. Един...

Дафни дю Морие: Няма връщане назад в живота. Няма втори шанс.

Съмнявате ли се, че една миловидна английска аристократка може да всява ужас, достоен за майстор на съспенса като Хичкок? Е, повече недейте. Пример за...

Лекция за Майстора спасява от рухване гарата в любимото му село

В балетната зала на Народно читалище „Алеко Константинов 1897“ на ул. „Оборище“ 73 в столицата на 22 април от 19.00 ч. ще се състои...

Ди Каприо играе Синатра в новия филм на Скорсезе

Мартин Скорсезе ще режисира биографичен филм за Франк Синатра, в който главната роля ще се изпълнява от Леонардо ди Каприо. 81-годишният режисьор работи по...